Mutiara Kata II

orang di utara bilang, gunung itu indah.
aku diam..
orang di selatan bilang, laut itu indah.
aku diam..
orang di timur bilang, bintang itu indah.
aku diam..
orang di barat bilang, permata itu indah.
aku diam..
orang di utara, selatan, timur, barat, diam..
aku bilang, INTAN yg indah. "Rado-Sinetron Intan"

Hidup memang sering tidak adil seringnya kita kecewa dan sesali adanya diri ini yang tak berarti tapi ingatlah dibalik semua itu ada banyak hikmah yang sangat berharga untuk kita lebih dewasa lebih tegar hadapi kepahitan yang kita hadapi dihari esok

Ketika kamu melontarkan sesuatu dalam kemarahan, kata -katamu itu meninggalkan bekas seperti lubang di hati orang lain. Kamu dapat menusukkan pisau pada seseorang, lalu mencabut pisau itu. Tetapi, tidak peduli berapa kali kamu meminta maaf, luka itu akan tetap ada. Dan, luka kerana kata - kata adalah sama buruknya dengan luka berdarah.

bukankah cinta menyakitkan? dimana es mencair jika cinta membara,api akan musnah jika cinta berhembus kencang,dan hati terluka jika cinta tak terbalas.

Aku datang hanya untuk memanen kecewa diatas benih cinta yang kau tabur. Jika kecewa ini berluka, aku tak ingin mati sebelum aku melihat kamu merasakan seperti apa kecewa.

“cinta adalah
mengeti tanpa mendengarkan
merasakan tanpa dijelaskan”

cinta………
satu ungkapan yang mudah untuk dilafaz oleh sesiapa sahaja, cinta………
tanpa sempadan untuk dijadikan penghalang…..
cinta……..
tidak kenal akan usia, dan masa……
cinta……..
lahirnya dendan tujuh warna, tujuh rasa, tujuh deria……….
cinta……..
tangis, tawa, gembira, merana,……….
cinta……..
didalamnya ada rindu demdam, duka lara, tangis tawa, ……..
cinta……..
satu ungkapan yang susah untuk dinilai dan dinilai………

cinta memang buta……sesetengah org mengaggap cinta itu mengasyikkan,tp sebenar nya cinta itu buta….cinta seseorg boleh dinilai dgn hati yg ikhlas…cinta itu juga perit…rasa syg thadap seseorg jgn lah dlafazkn sebaliknya buktikan dgn kejujuran dan keikhlasan untuk mencintai seseorg…

Jangan berjanji menyayangi dia untuk selama-lamanya kerana selama-
lamanya bagi anda mungkin akan berakhir keesokkan harinya, tapi
berjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari itu
adalah hari yang terakhir untuk anda berdua.

apa arti cinta saling melengkapai jika tak harus memilki
apa arti cinta sejati jika harus memilih
walaupun indahnya cinta tak seindah namanya
tapi hidup tanpa cinta bagaikan hidup tanpa impian

0 komentar:

Posting Komentar